Månadsarkiv: augusti 2011

”Rom by night” och Domitilla katakomben!

Efter en slapp dag på campinen med bad, solning och vila gjorde vi oss klara för att fara ut på Rom by night. Vi blev hämtade med buss direkt vid campingen klockan 20.00. På vägen in mot Rom  så plockade … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 12 kommentarer

Tvätt och bad!

Tvätta kläder och bada i poolen på campingen är ett bra sätt att fördriva en dag som denna. Vi har tagit det lungt i dag och laddar för att åka på sightseeing i kväll med buss. Vi kommer att under … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 99 kommentarer

Santa Maria della Concezione, Fontana di Trevi och Vittoriano!

Tredje dagen i Rom bjöd på Spännade upplevelser! Vittotiano monumentet, imponerar med all vit marmor och sin storlek. beläget vid Piazza Venesia. Arbetet påbörjades 1885 och slutfördes 1911, nätt och jämnt i tid för femtioårsfirandet av nationens födelse. Santa Maria della Concezioneär … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 91 kommentarer

Idag har vi Vatt i kanen……

……ursäkta det dåliga skämtet. Vet att det är ett urgammalt.Vi vaknade vid halv åtta-tiden i morse och det var 19 grader ute. Lite frukost med yoghurt inhadlat på Lidel i Rom. God som smällt vaniljglass. Gott bröd med ost o … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 14 kommentarer

Colosseum

I dag så valde vi att besöka Colosseum! Det var som man kunde förvänta sig en häftig upplevelse. Man kan inte låta bli att tänka att byggnadskonsten inte har haft någon större utväckling de senast 2000 åren. Det är mycket varmt … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 775 kommentarer

Tillbaka i Rom!

Ja, då var vi tillbaka utanför Rom. Vi har hittat en fin camping som heter ”Camping Village Fabulous”. Vi har tagit det lungt i kväll och passat på att tvätta mm. Imorgon så kommer vi att turista i Rom och … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 980 kommentarer

Litet bakslag!

I går när vi kom till Salerno så fick vi ett besked som vi inte hade räknat med. Utan att meddela oss så har båten som vi ska åka med blivit försenad i 8 dagar!!. Det kändes som ett jobbigt besked … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 8 kommentarer

Hela dagen i bilen!

I dag så har vi suttit mest i bilen hela dagen. Men nu sitter vi på en härlig camping utanför Rom som heter Ipini. Det är 31grader varmt nu vid 22.30. I morgon så tar vi oss till Salerno och … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 10 kommentarer

Turister pá hög nivá!

I gár sá blev det mycket turistande pá vár väg mot Italien. Vi tog vägen om Berchtesgaden och Hitlers Örnnästet. Vägen upp är en upplevelse som man minns. 24% lutning och full gas pá bussarna som man áker i. Sedan … Läs mer

Publicerat i Uncategorized | 7 kommentarer

Nu är vi äntligen iväg!

Ja då har vi börjat vår resa mot Sydafrika. Vi lämnade Sverige vid 16 tiden i går och var framme i god tid till fäjan i Trelleborg. Vi hade en lugn överfart och lämnade färjan 06.30 i Rostock. Sedan har … Läs mer